onsdag 29 augusti 2012


Idag är det onsdag och det innebär Robinson följt av Dallas på TV, det tillsammans med god mat är en perfekt kombination för onsdagsmys med familjen. När jag kom hem från jobbet fastnade jag i soffan med en jakttidning och glömde helt bort tiden. För att slippa stressa tänkte jag först tillaga makaroner och korv, men en sådan tråkig maträtt skulle förstöra onsdagsmyset. Så jag bestämde mig för att laga ihop något väldigt snabbt utan recept.


Vildsvinswok
Det blev en del vildsvin över efter gårdagens middag så jag passade på att skiva upp resterna och slängde ihop en snabb wok.

Woken innehöll strimlat vildsvinskött, färsk vitkål, morötter, soja, sambal oelek, några nypor socker, salt, ris och vätska. En improviserad maträtt som blev ruggigt god.







  


Pappas tuffing hade koll på läget




Nu är det dags för Dallas och onsdagsmys med min underbara flickvän och son.

1 kommentar:

  1. Det ser fantastiskt gott ut. Du är verkligen en hemmamyskille (hemmamys-kille ser bättre ut). Men allvarligt talat: Dallas?

    SvaraRadera